Lonely – transgender blog

Dominika byla proměněna…

Sexuologická společnost proti úřední změně pohlaví

Leden30

S odkazem na oprávněné stížnosti u Evropského soudu pro lidská práva ve věcech Garçon a Nicot proti Francii(č.79885/12, 52471/13 a 52596/13, rozsudek ze dne 6. dubna 2017 a TGEU s ILGA proti ČR č.117/2015, rozsudek ze dne 28. května 2018, neuspěla ČR ve svých námitkách a nyní musí uvést svou legislativu do takové formy, která nebude podmiňovat nucené sterilizace při změnách pohlaví. Za tímto účelem vypracovalo Ministerstvo spravedlnosti návrh novely občanského zákoníku, který před vstupem do sněmovny prochází připomínkovým řízením.

Návrh úřední změny pohlaví počítá s tím, že člověk učiní prohlášení před matričním úřadem a doloží k němu potvrzení trvalého nesouladu mezi duševním a zapsaným pohlavím od sexuologa. Sexuologická společnost, jíž předsedá sexuolog Jaroslav Zvěřina a jíž je členem i sexuolog Petr Weiss, s odkazem na deník info.cz patřící do skupiny Czech news center a.s. se vyjádřila se zamítavým postojem a zopakovali svoje fóbistická tvrzení z června loňského roku.

I přestože novela zmiňuje doložení trvalého nesouladu mezi duševním a zapsaným pohlavím na matrice, Sexuologická společnost nesouhlasí s žádnou možností úřední změny pohlaví a nadále si ji podmiňuje sterilizacemi. Jaroslav Zvěřina dodává, že to odporuje zdravému rozumu a biologickým zákonům a že navrhovaná změna zpronevěří profesní čest:

Pokud někdo chce vystupovat v opačné sexuální roli, ale odmítá chirurgické výkony, pak podle našeho odborného stanoviska nemá důvod přivlastnit si opačné matriční pohlaví. Státy, které to umožní, mají situace, kdy ženy jsou otcové svých dětí a muži jejich matkami

Deník info.cz se zaobírá možností, že si stát bude tedy muset poradit bez stávkujících sexuologů, protože na výběr žádnou jinou možnost nemá. Úplně znovu slyším sexuologa Weisse jak řve, že „za vše mohou ti zasraní aktivisti“ a minulý post jsem psala, že stát je natolik xenofóbní, že celý proces úřední změny pohlaví a hlavně s tím související změny jména bude nakonec o to jednodušší. Sexuologové odmítají vydávat potvrzení o trvalém nesouladu pohlaví a tudíž vše nejspíše dopadne stejně tak jako tomu je například v Belgii, Irsku, Norsku, Dánsku a Maltě.

Kdo si to někdy zkusil projít změnou pohlaví, ví že v průběhu procesu člověk jednou dojde do fáze, kdy je již akceptován jako příslušník opačného pohlaví, avšak stále je úředně tím opačným a pak už se jen čeká, kdy to celé skončí a zde je to znaménko v OP absolutně špatně bez ohledu, co máte dole. Jsou lidé, kteří nejsou cílovou skupinou Sexuologické společnosti nebo po nějakou dobu ještě ani nebudou, avšak přesto má společnost potřebu jim mluvit do života, kdo kým je. U kluků to platí dvojnásob. Nikdo vám do kalhot nebo pod sukni nekouká, co tam máte a obraz, že translidé jsou sexuální predátoři, co změny využívají k exhibici na veřejných koupalištích nebo toaletách je hodně mylná. Hlavněže dál JZ bude psát o tom jak cis lidi láká sex na veřejných místech a že orál je tím příjemným zpestřením, hlavně aby nebyl naopak v rozporu s občankou. K jakému lékaři budou chodit, ptá se Zvěřina? Na to je také jednoduchá odpověď a mnohem prozaičtější, než si myslí. Např. ke gynekologovi na kontroly chodí ti lidé, co mají dole vagínu, ať už se cítí být mužem nebo jsou ženami, ale tomu tak bylo i doposud plus ti muži(muži), kteří na gynekologii chodí kvůli tomu, že jejich gynekolog je současně i androlog. Chce se snad dnešní sexuolog pohoršovat také nad tím, že v čekárně gynekologie mohou být i muži nebo jen jim vadí jen pouze translidi, kteří jsou o to hůř identifikovatelní? A nemusí to být nakonec sexuologům jedno, jestli se někdo cítí jako muž nebo žena nebo jde jen vyšetřit?

Kdo jiný, než člověk sám, by měl vědět, kdo je a kým se cítí. Na to nepotřebuji žádné dobrozdání.

Transgender poslankyně bavorského zemského sněmu Tessa Ganserer, přičemž ti nemečtí politici s tím měli menší problém.

Post edit: včera vyšel článek na novinkách od sexuologa Zvěřiny. Tento článek je manipulativní a plný lží.

  1. Za pád Římské říše jak je známo nemohla dekadence sexuality nebo homosexuálové sami a už vůbec ne translidi, i když doba byla vyspělá natolik, že byla v tomto ohledu tolerantní a dává se za příklad. Je to to samé jako říkat, že EU se opět rozpadá kvůli homosexuálům. Doporučuji nejprve alespoň něco si o tom přečíst a nemusíte ani studovat historii. A co teprve pád Velkomoravské říše? Za to může kdo? Zvěřina tím šíří strach, že se svět řítí do…a všichni tady chcípneme a je na čase si hejty vychovat další Baldy. Argument, že za pádem Římské říše stáli homosexuálové, šíří nejčastěji největší radikální homofóbové.
  2. Srovnávat transsexualitu s rybičkami, které mají nejprve ženské pohlaví a až se z nich stanou dravci, tak pak mohou mít to mužské, jde mimo veškeré poznání o transsexualitě. A hlavně to je tak trochu šovinistické, protože se s nikým nepereme nebo se nezabíjíme kvůli samičkám či potravě. Nevím, ve kterém světe Zvěřina žije. A najednou teď budeme porovnávat také, kdo má jakou pleť? Moc pěkné kritérium pro změnu pohlaví.
  3. Diagnostická norma transsexuality jako duševní poruchy, která tu vznikla, nemá z historického hlediska dlouhé trvání a stejně tak jako v případě homosexuality se v ní ani moc dlouho neudržela a nebyla natolik pevná, aby o tom přesvědčila nejširší vědeckou obec, že se skutečně jedná o duševní poruchu. Homosexuálové ani translidé nejsou nemocní, jen protože jsou odlišní a nejde o žádnou transsexuální lobby, to je vědecko-historický fakt.
  4. Výše jsem už psala, jak to je s těmi lékaři nebo toaletami. Na tom se nic nemění. I teď jsou případy, kdy muži chodí ke gynekologovi a naopak. Nikdo po někom s pindíkem nechce, aby hned roztahoval nohy, ale každý normální lékař se nejprve zeptá, co by pacient rád, protože jak se může překvapivě pro některé zdát, tak i ke gynekologovi chodí muži. Tato část je svým mlžením velmi štvavá, protože působí na neznalost problematiky u čtenářů. Co se týče toalet, tak když už v přeměně vypadáte jako žena nebo jako muž, je logické, že podle toho také budete navštěvovat příslušné toalety, ať jste post-op nebo pre-op. Jak asi doteď na toalety chodili intersexuální a transsexuální lidé? To tam hajzlbába dělala pokaždé stěry a měla u sebe mobilní přílušenství na určování DNA? To mi hlava nebere, jak to může sexuolog vypustit z úst a co víc nejsou toalety už mimo jeho obor? Mne nikdo neurčoval, na které mám chodit. Samozřejmě preop na ženské a teď to sexuologům má začít vadit?
  5. Jak jsem výše uvedla, tak sexuolog Zvěřina v článku lže. Sexuologické společnosti byla v rámci návrhu novely dána možnost se podílet na stanovení genderového nesouladu u transsexuálních lidí dokonce stejnou diagnostickou normou, kterou si tu sexuologická společnost zavedla ve svém stanovování a až poté by bylo možné podle novely změnit pohlaví úředně. Nikdo nepočítal s tím, že půjde pohlaví jen tak změnit bez nich. Byla to právě Sexuologická společnost, která tento návrh odmítla, jak jsem psala dřív než on, protože si změny pohlaví nadále podmiňují sterilizacemi a za tímto nestál ani jeden transsexuální lobbysta. Za tímto stál Zvěřina sám, tedy kvůli svému šovinistickému egu tím stáhl ještě všechny další sexuology. Jenomže nezbude mu nic jiného, než to nakonec akceptovat ať už s ním nebo zkrátka bez něj. Chápu, že je naštvanej, když má jiný byť xenofóbní názor, ale nemusí si ho vybíjet tím, že bude proti všem plivat oheň.

posted under Nezařazené
17 komentářů to

“Sexuologická společnost proti úřední změně pohlaví”

  1. On Leden 30th, 2019 at 21:56 :-) Says:

    To jsem přesně čekala, že sexuologové jsou v tomto státě nesnášenliví a nemají rádi transgender lidi 🙁 Bohužel se mi to teď potvrdilo 🙁
    To jsem si totiž myslela od samého začátku tranzice, vlastně už rok před tranzicí, na základě komunikace s jinými tg lidmi na netu, tenkrát ještě v TG komunitě Tranny Heaven.
    Není se vlastně čemu divit, co čekat od té starých páprdů soudruhů sexuologů s myšlením zaseknutým ještě v dobách totality, kteří už na těch postech nemají dávno co pohledávat!
    Hodně smutné 🙁 🙁 🙁

  2. On Únor 3rd, 2019 at 8:11 :-) Says:

    Další porce nesnášenlivosti, homofobie / transfobie a nepochopení problémů trans* lidí…
    Nepochopení, homofobie / transfobie znovu, a znovu, a znovu, donekonečna… 🙁 🙁 🙁

    https://www.novinky.cz/zena/vztahy-a-sex/495881-sexuolog-jaroslav-zverina-pohadky-o-promenlivem-pohlavi.html

    Navíc, nestačí suše přiznat pouze tento fakt:
    —–
    „Pokud se pro ni (změnu pohlaví) postižený člověk rozhodne, je potřeba ho upozornit na řadu věcí. Třeba na to, že zatím neumíme dosáhnout ideální změny tělesných vlastností ženy na tělesné vlastnosti muže, nebo naopak.“
    I nejmodernější hormonální a chirurgické postupy dokážou zvolené pohlaví jen více či méně napodobit. Koneckonců většina z nás ví, že pohladit muže je podstatně jiný pocit než pohladit ženu. Vlastnosti pokožky jsou totiž u obou pohlaví rozdílné.“
    —-
    Pokud toto tvrdí česká sexuologie, tak potom však je nutnost, aby medicína a zdravotníci převzali plnou zodpovědnost za výsledky tranzicí a stavy lidí po tranzici, pokud trvají na těch svých status quo podmínkách.

    Protože jinak je to jen vypočítavý alibismus, ve prospěch zdravotníků a v neprospěch trans* lidí!

    Není to potřebné řešení problému trans* lidí, je to pouze strkání hlavy do písku a zbavování se odpovědnosti zdravotníků a státu za výsledky medicínské tranzice u trans* lidí!!!

    Za prvé. Co s trans* lidmi, kteří nepřistoupí na podmínky tranzice, vyžadovaných sexuology a státem?

    A za druhé. Co s trans* lidmi, kteří sice podstoupili tranzici, avšak jsou po podstoupené tranzici jakkoliv poškozeni, buďto chirurgickou tranzicí, nebo nefungující / špatně fungující hormonální feminizací / defeminizací, která vyvolá poškození psychiky člověka?

    Podepisováním informačních souhlasů, se medicína a zdravotníci zříkají / zbavují odpovědnosti za výsledky tranzicí trans* lidí , což vlastně znamená jediné, že tranzici řešit neumějí tak, aby problém trans* lidí vyřešili, a nebo to umějí pouze v nějakém procentu případů.

    Dokonalé tranzice všech trans* lidí, stát ani zdravotníci nedokáží zajistit, protože to zkrátka nejsou schopni zajistit a navíc nechtějí nést odpovědnost za výsledky medicinských tranzicí, tak proto musí přestat ten odpor, homofobie / transfobie vůči trans* lidem.

    Homofobie / transfobie se nezbavíme do té doby, dokud budeme homofobnímu / transfobnímu jednání ustupovat!

    Zde je odpověď na homofobii / transfobii, která sice je v tomto státě celkem dobře ukryta pod povrchem, ale přesto se neustále nevyzpytatelně objevuje:

    >>>
    Odpor vůči „genderové ideologii“ musí přestat
    Genderová teorie není destruktivní a nikomu nic nevnucuje: je to usilování o politickou svobodu.

    Boj za genderovou rovnost a svobodu sexuality tak vede k odstraňování utrpení ve světě a odhaluje naše životy v pestrosti, v jaké je skutečně žijeme. Učit gender není indoktrinace: neznamená to říkat lidem, jak mají žít, ale otevírat mladým lidem možnost najít si vlastní cestu ve světě, jehož úzkoprsým a krutým sociálním normám jsou mnohdy nuceni čelit. Přijmout genderovou diverzitu tedy není destruktivní: znamená to přijímat lidský život v jeho různorodosti a dává lidem prostor najít si v kontextu této různorodosti vlastní cestu.

    Svět genderové rovnosti a různorodosti sexualit nezmizí. Bude naopak čím dál víc usilovat o to, aby lidé, kteří chtějí žít svůj gender nebo sexualitu bez stigmatu a hrozby násilí, byli vidět a slyšet. Lidé, kteří se vymykají normám, mají právo žít v tomto světě beze strachu, existovat a milovat a také usilovat o spravedlivější svět bez násilí.

    http://a2larm.cz/2019/01/odpor-vuci-genderove-ideologii-musi-prestat/

    ———-
    ———-

    Please delete this previous comment.
    I’ve just added something and fixed it.
    Thank you.

  3. On Únor 3rd, 2019 at 9:17 Dominika Says:

    No tě pic, to je hejt, se rozjel

  4. On Únor 3rd, 2019 at 18:48 Eliška Liška Says:

    Citace A2larmu možná v tomto kontextu není to pravé: všimněte si zásadního rozdílu mezi feminsitkami a transsexuály:

    A) Pro feministky je zásadně pohlaví sociální konstrukt, tedy něco, co lze snadno změnit škrtem pera a proto se na takový přístup dá snadno útočit

    B) Pro transsexuály je to danost vzniklá biologickou poruchou, která se sociálním konstruktem nemá nic společného. Klíčová slova: „nature vs. nurture“, „David Reimer“, „Dr. John Money“

    Spojovat se proto s feministkami a vyhovět jim tím, že najednou platí přístup A), proto pokládám za zásadně nesprávné nejenom z podstaty, ale i proto, že se tak dobrovolně stáváme zástupným cílem v boji konzervativců proti feministkám. Najednou se nemůžeme tvářit, že nutně potřebujeme operace, když k opravě genderu stačí razítko. Post-op MtF, která by byla zároveň uvědomělou radikální feministkou, A neví, o čem mluví, B trpí schizofrenii, C je pokrytec.

    Možná, že to feministky vyhrajou, ale než to dobojují, já bych si s dovolením dala támhle za rohem kafíčko.

    PS: Já a moje drahá polovička – jako jasně pohlavně vyhraněné účastnice – jsme si získaly v běžné populaci přiměřený respekt a moje drahá polovička dokonce spokojeně popíjela na jedné akci se starším extrémním nacionalistou (jak by byl dnes označen).

  5. On Únor 3rd, 2019 at 19:14 Dominika Says:

    a2larm je hodně levicový deník spojující lidi s názory z úplně druhého konce včetně těch feministek, proto jsem jej ani nezahrnula. Moje reakce v posteditu byla na Zvěřinu, co vyplodil na novinkách. Ale máš pravdu, radikální feministky vidí gender úplně jinak, stačí si něco přečíst od Meghan Murphy nebo Camille Paglie a transsexuální člověk má depky na rok dopředu. A v tomhle jede občas a2larm na stejné vlně.

  6. On Únor 3rd, 2019 at 21:05 Eliška Liška Says:

    jj, reagovala jsem na komentář od smajlíka nade mnou…

    …a představila jsem si Ferynu, jak znásilňuje na Klinice, protože sociální konstrukt, nebinární a tak…

    Marie Feryna a Michelle Sudků se zapsaly do srdcí všem, kdo tvrdí, že transsexuálové nejsou nebezpeční, jsou v podstatě normální a genderfluid je jenom další zvláštní případ.

  7. On Únor 3rd, 2019 at 21:41 Dominika Says:

    Já stojím někde uprostřed. Mne genderfluidi nebo nebinární lidé nevadí. Sama moje dcera je genderově nevyhraněná a nonkonformní. Má holčičí vlastnosti a klučičí záliby jako ale spousta jiných holek, které se vymykají předpokladům. Ona sama sebe vnímá jakože má od obou pohlaví něco a protože mne má za rodiče, dovede o tom otevřeně mluvit. Rozhodně ji proti její vůli nebudu nutit se vyhraňovat, aby se podle radikálních feministek nebo infantilně-latentních transek stala víc ženou, začala nosit sukně apod. Jí to prospívá, protože v tom, co dělá je dobrá a jako rodič vím, že kdybych ji do něčeho nutila, tak jí to bude zbytečně dusit a frustrovat. Nekonformních lidí, kteří nesplňují nějaké bigenderové předpoklady, je zkrátka víc než nás transsexuálních, jen to chce mít otevřené oči, aby si to člověk uvědomil.

  8. On Únor 3rd, 2019 at 22:25 Eliška Liška Says:

    Smeju se dodneska, kdyz si vzpomenu na „test“ – formular, ktery mi dala do ruky psycholozka, cital nejakych 300 otazek a v nem stereotypy „Chcete radeji malovat kvetiny nebo opravovat auta?“ A ja zaskrtla kvetiny, prestoze oboji je pro me v podstate stejna hruza.

    A kdyz jdu po meste a rozhlizim se kolem sebe, tady u nas v Mukacevu vetsina holek nenosi vysoky podpatek ani sukne, typicky chodi i nenamalovana. Staci mi prijet do Prahy, abych si pripadala jako na jine planete, kde slovo „holka“ je uplne jiny zivocisny druh.

    Uplne normalni holky, ktere dokonce delaji ASMR videa (Heather Feather), priznavaji, ze koukaji radeji na ruzne krvelacne filmy nez na romantiku.

    Ale je podle me rozdil mluvit o vkusu a stereotypech a neco jineho o pocitu identity. Je to stejne divne jako kdyz z nervozity pred zkouskovym obdobim hned nekteri lide delali uz pred 20 lety uzkostnou poruchu (a nastesti pro tyto jine lidi: oni nevedeli, o cem doopravdy mluvi).

    Ty jsi inteligentni, takze si jiste ten jemny problem povestneho hegelovskeho prerustani kvantity v novou kvalitu dobre uvedomujes, ale obavam se, kolik lidi asi hned dela transsexuala ze sveho kluka s botami s ruzovym potiskem… zatimco on ma ve skutecnosti rad zebry.
    http://www.essentialkids.com.au/development-advice/development/boys-pink-shoes-spark-debate-20121212-2b9p7

  9. On Únor 4th, 2019 at 13:30 :-) Says:

    OK.
    Rozeberme si to polopatě:

    verze A, feministická / chceteli globalizační verze (globalizuluje se vše: průmysl, byznys, ekonomika, práce, kultura, proto bude nutné globalizat také potřeby menšin, všetně sex. menšin, aby netrpěli homofobií / transfobií v pupulisticky naladěných národních státech). Politické / právní přijmutí genderové diverzity ja zkrátka nutností, (a trans* lidé tuto individuální diverzitu požadující budou nejspíš v tomto státě popliváni každou trans* konzervou především z řad MtF od Aše až po východ Moravy).
    Stručně: Stát / sexuologové si přestanou vynucovat podmínky tranzice a umožní trans* lidem tranzice dle jejich genderové diverzity a dle jejich individuálních potřeb.

    verze B, spravedlivá / férová verze, vymanit se z pasti informovaných souhlasů, stát / sexuologové / zdravotníci sice i nadále budou klást trans* lidem podmínky a požadavky pro tranzici, avšak zároveň nově přijmou plnou odpovědnost za výsledky medicínské tranzice u trans* lidí, přestanou trans* lidi vypočítavě vydírat podepisováním informovaných souhlasů bez nároku na nic.
    Protože pokud si jsou stát a zdravotníci tak jistí solidními výsledky medicínské tranzice, potom počty odškodnění, či přiznaných invalidních důchodů poškozeným respektive nevyléčeným trans lidem by mělo být jen minimum, a stát a zdravotnictví by se nezhroutilo.

    verze C, nestane se nic, tento problém jako mnoho jiných v tomto státě na dlouhou dobu vyšumí do ztracena (v tomto státě hodně časté), a zdravotníci i stát budou mít nad trans lidmi i nadále (status qou) moc a kontrolu, a zároveň stále neponesou vůbec žádnou odpovědnost za výsledky medicínských tranzicí…
    …přestože homofobie / transfobie proti trans* lidem v tomto státě bude nadále nevyzpytatelně bublat pod povrchem, protože solidních výsledků tranzizí se ještě mnoho let nedočkáme.
    A nadále tak bude trvat stav jako nyní „Ceterum censeo Carthaginem esse delendam“

    ! ATTENTION DŮLEŽITÉ !
    Trans lidé musí přestat být rukojmími státu / sexuologů / zdravotníků a jejich kladených podmínek a nebo musí Stát a zdravotníci přijmout zodpovědnost za solidní a jisté výsledky tranzicí trans* lidí, což se doposud z různých důvodů neděje, a kdy výsledky medicínských tranzicí nejsou jisté pro všechny trans* lidi!
    ! ATTENTION DŮLEŽITÉ !

    Pro Lišku a pro ostatní ohledně těch pochybností.

    K verzi A) Zdali přibude více Ferynů a Sudků, pokud necháme trans* lidem právo rozhodovat o své tranzici individuálně.
    (Krátce k Ferynům a Sudkům. To co se tu stalo je ale defakto selhání státu a sexuologů, za to nese odpovědnost stát a sexuologie, protože nehodlali řešit individuálně jejich problém s identitou).

    K verzi C) Nebo zdali přibude více trans lidí se špatnými nejistými nesolidními výsledky tranzicí / různě poškozených nespokojených s medicínskou tranzicí > bez následné možnosti uplatnit u státu / zdravotníků reklamaci / náhradu / satisfakci.

    Kterých lidí více přibude?

    Za mě, C) je správně.

    Pro Lišku:

    Dokazovat si ženskost s náglama (nacionalistama), není čím se chlubit, a za druhé to nelze použít ani jako argument a důkaz, to že když se sejdu a chlastám pivko z náglama a oni mě „berou“ , že homofobie / transfobie tu není…
    Určitě by tu nebyl problém s těmi lidmi popíjet 🙂 a čekat co bude, POZNAJÍ / NEPOZNAJÍ…
    Takové dokazování nemám zapotřebí. To fakt ne.
    Dokazovat si procházení takovýmto způsobem, že se někde sejdu s náglama a popíjím s nimi, a potom dětinsky vykřikuji: „Jééé mámo, oni náglové na mě nepoznali > že jsem trans* “ je hodně ujeté až infantilní.
    Mě zcela postačují mé zkušenosti s výsledkem tranzice a s životem po tranzici, a chápu čím dál více (jsem trans* v ČESKU, je jedno zdali bez tranzice nebo kompletně po medicínské tranzici, tak jsem zkrátka „prašivá“ a méněcenná, PROTOŽE BÝT V TOMTO STÁTĚ TRANS* , A NAVÍC MtF, TO SE NEODPOUŠTÍ)
    Aby lidé zkoumali a vytykali mi jestli jsem dost ženská nebo nejsem a jestli vypadám dostatečně jako žena, podle jejich měřítek a kriterií, na to opravdu nejsem zvědavá a na tohle vážně už nemám ty koule, protože byli kastrací odebrány.
    Přestože jsou trans lidé podmínečně kastrováni, a vyhoví tak podmínkám státu, stejně i ti kastrovaní trans* ztracejí u mnoha lidí respekt, kredit a důstojnost, protože to jde na nich poznat, či se to dá zjistit a dohledat, a především se tento bullshit týká trans MtF

    P.S. Bohudík, pro někoho však bohužel, trpím silnou empatií lze nazvat jakýmsi syndromem k férovosti a spravedlnosti, jsem totiž narozena ve znamení Vah, a proto je takovýto můj postoj, názory a myšlení už od mala. Toto jsem zdědila po babičce, která byla také ve znamení Vah, a která měla klíčový vliv na mojí výchovu a na mé vidění a vnímání světa kolem mě 🙂

    A nakonec ještě přidám jeden pohled od jinud k té neustále homofobii / transfobii v naší společnosti o ne/přijímání trans* lidí:

    „…zjišťovat, že lidská přirozenost je složitější, než jsme si mysleli. Bolí, ale přebolí. Víra se nezhroutí, když církev uzná, že tu prostě existuje transgender – že existují lidé, k jejichž nejhlubší identitě patří ono „trans“: ona tranzice, onen přechod mezi jedním a druhým pohlavím, ať už tento přechod nabývá jakékoliv konkrétní formy. A že existují nejen jako lidé nejen občansky rovnoprávní, ale také Bohem právě takto stvoření a právě takto vykoupení.“

    http://www.christnet.eu/clanky/6142/kazani_o_transgenderu.url?fbclid=IwAR1EFQUzJOHP87p4EjDleeeoUrkMQ8yvz1oYA3m3Z94fqEMNbhZrkmPHML8

  10. On Únor 4th, 2019 at 14:11 Dominika Says:

    Kázání o transgenderu od Putny jsem už zde zmiňovala před svátky. Jsou církve jako je např. husitská a nejvíce českobratrská, které nemají žádný problém s LGBTI lidmi.

  11. On Únor 4th, 2019 at 13:54 Dominika Says:

    pěkné baleríny, ty by si nevzala ani moje dcera…a do zebry také mají daleko…

    Já si myslím, že tady nic svou kvantitou nepřerůstá do nějakých nových hodnot. Transgender lidí je pořád stejně a bude i přestože je poslední dobou znát trochu větší viditelnost, ale opět to není žádná lobby nebo propaganda. Jde jen pouze o zájem médií a vzájemnou ochotu se otevírat tabuizovaným tématům.

    Spíše naopak si myslím, že společnost byla vlivem předsudků a stigmat dohnána do takového stavu, který už pro některé lidi je nevyhovující. Nelze nesouhlasit s tím, že společnost ve svých rozhodnutích poměrně často opomíjela fakt, že tu jsou i trochu jiní lidi než ti cis. Menší narovnání podmínek rozhodně neuškodí a než aby se společnost vychylovala do záhuby, tak se vrací do normálu. Já to tak špatně nevidím.

  12. On Únor 10th, 2019 at 16:13 :-) Says:

    Čeští sexuologové odmítají novelu zákona, která by měla umožnit změnit matriční zápis pohlaví i v případě, kdy dotyčný nepodstoupí operativní změnu pohlaví. Jedná se prý o modernistický výstřelek.
    Potíž je především v tom, že česká sexuologie je zastaralá. Často vychází z představy tradičního rozdělení genderových rolí jako té jediné správné. Od našich sexuologů pak nezřídka slýcháme, že za rozpad rodin a selhání některých mužů může ženská emancipace. Transsexualitu tito sexuologové považují za poruchu. A poruchy je potřeba podle nich napravovat. Jenže biologické pohlaví, určené vnějšími pohlavními znaky, se od genderu neboli rodu může lišit a nelze ho jednoduše změřit a pak mu přizpůsobit tělo. Shodují se na tom moderní psychologové a zdravotnické organizace. Každý nejlépe sám ví, jakou má identitu, a měl by mít možnost s ní žít v souladu. Pro někoho je skvělým řešením projít kompletní tranzicí, tedy podstoupit chirurgický zásah a hormonální léčbu, někomu ale žádný užitek takový zákrok nepřinese.

    Zatímco se sexuologové bojí toho, co by zjednodušení změny úředního zápisu pohlaví mohlo způsobit dětem a mladistvým, uniká jim, že 50 % dospívajících trans či nebinárních dětí má zkušenost s pokusy o sebevraždu, depresemi a poruchami příjmu potravy. Možná by stálo za to, aby se zamysleli nad tím, jestli není lepší jim pomoct. Stejně tak jako se svět nezhroutil, když ženy dostaly volební právo, a stejně jako jsme nevymřeli poté, co přestala být trestná homosexualita, se naše společnost nezvrhne ve starověké orgie, když přestaneme porušovat lidská práva a nebudeme nutit trans lidi ke sterilizaci. Podle odhadů je v České republice okolo 1000 trans lidí, což je zanedbatelná část české populace. Opravdu se čeští sexuologové obávají, že část z tohoto tisíce, která se rozhodne nepodstoupit tranzici, ale změní si úředně pohlaví, rozloží naši civilizaci?

    https://wave.rozhlas.cz/prolomit-vlny-boji-se-cesti-sexuologove-transsexualu-7758004?fbclid=IwAR13DNG74hXBTjuGrGqmwWJQg3RPjgUU7YoRHvQSH_y5CSazBEJvp1XO5iY

  13. On Únor 13th, 2019 at 19:20 Eliška Liška Says:

    Naprosto úžasně spletitá historka, na kterou mě upozornil známý:

    https://www.nytimes.com/2014/10/19/magazine/when-women-become-men-at-wellesley-college.html

    Osoba, která označuje sama sebe jako „kousek-od-neutrálu-spíš-muž queer“ se přihlásila na holčičí VŠ. V přihlášce nicméně zaškrtla „žena“.

    Po čase se chtěla nechat zvolit do školní rady na pozici „Koordinátorka pro multikulturní záležitosti“, jejíž zodpovědností je podporovat prostředí různorodosti.

    Z různých důvodů odpadli všichni ostatní kandidáti, takže na volebním lístku zbyla pouze ona (on). Neměla tedy žádnou jasnou volební konkurenci.

    I v duchu podpory prostředí různorodosti se proti ní rozjela kampaň „Vždyť by se naším koordinátorem pro různorodost stal bílý muž! Raději zaškrtněte zdržela se hlasování!“

    Pikantní zrovna u pozice koordinátora pro různorodost na holčičí univerzitě. Různorodost ano, ale všeho s mírou…

    A tak byla i tato kandidatura raději stažena.

    Dlouhý článek, který začíná jako ve vtipu „jsem svým vlastním dědečkem“, dále ukazuje, že feminismus pro nás může být docela nepřívětivý a transženy se jen těžko dostanou na ženskou VŠ – to už spíš transmuž (což pro nás není zrovna lichotivé).

    Jiná ženská škola se rozhodla, že bude nabírat cokoliv, co není cis-muž, ale trvá si na pojmu „sisterhood“ (sesterství), ale ozývají se hlasy, které se snaží prosadit „siblinghood“ (sourozenectví).

    Vlastně je to drsnější než jak to líčí Sexmise. Ve světě, kde zvítězila Liga, prostě trvaly na fyzické operaci.

  14. On Únor 14th, 2019 at 6:18 Dominika Says:

    Když může být extrém mačochistická společnost, tak si vytvoříme opačný a žádný chlap tam smět nebude. Všechno se pak začne hroutit, jakmile začnou translidi trochu vyčnívat a být něčím vyjímeční. Nakonec se tyhle problémy srovnají, pokud se začne v přijímačkách brát genderové pohlaví, tak jak v článku uvádí Mills College.

    Mne docela zaráží, že když se holka cítí klukem, tak na střední ji stejně opustí všichni klučičí kamarádi z povinnosti, ale čemu se vlastně divím, když je to v konzervativní katolické části.

  15. On Únor 15th, 2019 at 11:56 :-) Says:

    Sexuologie zaměřená na problematiku trans* lidí je celá špatně, a v tomto státě obzvláště. To jsem poznala od doby co jsem zabředla do odporných praktik sexuologů vůči trans* lidem.
    Navíc zdravotníci !!! NEJSOU OCHOTNÍ !!! přijmout zodpovědnost, pokud je trans* jedinec chirurgickou konverzí či jinak jakkoliv poškozen, a v tomto státě obzvláště zdravotníci nenesou za nic odpovědnost.
    !!! ZDRAVOTNÍCI SE ZŘÍKAJÍ ODPOVĚDNOSTi INFORMOVANÝMI SOUHLASY, KTERÉ VYŽADUJÍ PODEPSANÉ OD TRANS* LIDÍ !!!
    To je skandální a takto to nesmí dál pokračovat, a pokud bych měla dostatek odvahy, financí a možností tak bych tento páchaný teror sexuology na trans lidech zakázala jednou provždy.
    MNOHO TRANS* LIDÍ JE V TOMTO STÁTĚ OBĚTÍ SEXUOLOGŮ / ČESKÉ SEXUOLOGIE!!! Poškození trans* lidé to však z různých přičin tají a nepřiznávají, protože jsou převálcováni sexuology a rádoby spokojenými trans* „kolegy“.

    Trans lidé se bohužel dost často setkávají s nevhodným přístupem, předsudky a nepochopením od samotných zdravotnických pracovníků a pracovnic. Hovoříme tak o zdravotnictví obecně – včetně některých sexuologů a sexuoložek, kteří*které často nechtějí chápat naši situaci a snaží se nás nasměrovat do ideální „trans-šablony“, dalších odborníků a odbornic podílejících se na péči v rámci fyzické tranzice, ale i ostatních zdravotnických pracovníků a pracovnic, se kterými trans lidé také běžně přichází do kontaktu.

    Otázkou je, odkud toto nepochopení a předsudečné vnímání trans osob pochází, zda je trans tématu v rámci vzdělávání zdravotnických pracovníků a pracovnic věnována dostatečná pozornost a zda toto vzdělávání probíhá efektivně a funkčně. Na to se zaměřila studie, která vznikla na Univerzitě v Michiganu.

    Výsledky ukázaly, že porozumění, znalost a vhodný přístup se nezlepšuje spolu s delším časem věnovaným vzdělávání v této oblasti. Závěry výzkumu pak poukazují na to, že špatný přístup zdravotnických odborníků a odbornic souvisí spíše s transfobií a zaujatostí, na které je potřeba toto vzdělávání zaměřit především. Často se o trans lidech mluví a školí jako o „té skupině“ „těch trans osob“, což už se samo o sobě zaměřuje pouze na odlišnost a jinakost a naprosto tak tomuto vzdělávání schází zahrnutí trans tématu do běžné výuky. (Celý článek najdete na stránkách Medical Xpress –

    https://medicalxpress.com/news/2019-02-bias-affect-knowledge-transgender-health.html?fbclid=IwAR1fJMt_4gVGSFqhfC7O1tF9FizJkL3dp0IFU0Wvj77O-7gSXGt6M98wpy0

  16. On Únor 15th, 2019 at 13:00 Dominika Says:

    V článku se zmiňuje např. odmítnutí péče a nebo nesprávné oslovování či nerespektování nové identity. V těchto věcech jsou mezi ČR a USA, případně jednotlivých částech USA, velmi velké rozdíly. To je většinou doprovázeno absencí možnosti změnit si doklady postop a nebo nerespektováním transidentity např. z důvodu náboženského přesvědčení ale i xenofóbie. Celkem logické je zjištění, že xenofóbního lékaře na respektujícího lékaře nepředělají ani dostatečným vzděláváním o potřebách translidí. I tady v ČR jsou lékaři, co nás budou přirovnávat ke zvířatům, co mění pohlaví, či že v evoluci nemáme žádné místo a nebo že rovnou můžeme za rozpad velké říše římské, avšak děkuji za odkaz, ale z toho článek nesesmolím, protože ty rozdíly, co jsem zjistila z jiných studií jsou pro ČR neodpovídající. Odmítání péče má v USA trochu jinou formu než tady. Spíš bude dobře, když o jednotlivých xenofóbních lékařích budu informovat individuálně.

  17. On Únor 15th, 2019 at 14:25 :-) Says:

    Sexuologové by měli být POVINNĚ a PRAVIDELNĚ (několikrát během kariéry) testováni komisí, zdali nevykazují transfobní / homofobní tendence a zaujatost vůči trans* lidem, a to komisí složenou mimo jiné i z trans* lidí.

Email will not be published

Website example

Your Comment:

 
  • Přihlásit se